Fjalor muzikor
Fjalor muzikor:
Aeolean – Eshtë
një shkallë shtatë notëshe.
Anacrusis - Një
masë e paplotësuar ne fillimin e pjesës muzikore, e cila plotësohet në fund të
pjesës.
Alberti Bass- Eshtë
quajtur linja e basit e ilustruar pak më
poshtë ku ekzekutimi i notave të
akordit vjen sipas mënyrës
poshtë- lart – në
mes – lart.
Celesi i Altit: Është çelësi që vendoset në vijën e mesit të pentagramit.
Akord- Ekzekutimi i
menjëhershëm i dy ose më shumë notave.
Arpeggiation – Ekzekutimi
i dy ose më shumë notave në mënyrë të vazhdueshme.
Articulations - Simbolet e
vendosura mbi notë që tregojnë kohëzgjatjen apo forcën me të cilën ekzekutohet nota. Këtu hyjnë
theksi- goditje e fortë.
Stakato- ekzekutimi i gjysmës së notës me
goditje.
Legato- ekzekutimi i notave
të
lidhura pa goditje
Barok (Baroque) – Periudha muzikore që përmbledh vitet 1600 - 1750. Muzikantët
më të njohur janë Bach, Handel,
Schultz dhe Telemann.
Çelësi
i basit ose i fa-së.
Beat - Një interval kohe i rregullt që përdoret për të matur për të ndarjet e çdo mase. Gjithashtu ndihet zakonisht
si një impuls i qëndrueshem. Ndryshe themi
lëvizjet
brenda një
kohe të
caktuar.
Kadencë
- Një linjë, ekzekutimi solo i një instrumenti që mund të mos ekzekutohet plotësisht në ritmin e
dhënë.
Korale - Një përbërje,
zakonisht katër-zereshe, ku zakonisht dy zëra janë harmonike dhe dy të tjerë
melodike.
Kthesë autentike –Kalimi T- D- T
Kthesë plagale- Kalimi T- S- T
Kthesë e plotë- T-
S- D- T
Kromatik (Cromatic)
– Shkalla kromatike përmbledh gjithë tastierën e pianos duke përfshire
12 nota, ndryshe ngritja e notave nga gjysëm toni.
Çelës - Çelës
është një simbol që është vendosur në një pentagram për të treguar se çfarë emërtimesh
kanë notat në varësi të celësit të përdorur.
Close spacing
-4-zera, SATB (Soprano,
Alto, Tenor, Bas) akord në të cilin soprano dhe tenori janë brenda një oktave.
Consonance – Shembujt janë për intervalet dizontante dhe
consonante. Intervalet consonante janë intervale të pëlqyeshëm për veshin,
intervalet dizonante janë cilesuar si të papëlqyeshëm.
Dissonant (I vrazhdë) - Një term relativ që ndryshe
nga sa e thamë
më
lart do të thotë se frekuenca e dy ose më shumë notave nuk përshtaten me
njëra-
tjetrën.
Dominante – Gradi
i pestë
i shkallës.
Nota e tretë
e kuintakordit. Akordi i dominantës është një akord i rëndësishëm i harmonisë tonale.
Double flat (Dubel bemol) – Dubël bemoli e ul notën 1 ton.
Double sharp (Dubel
diezis)- Dubël diezisi e ngre notën 1 ton.
Dinamika – Shenjat e
ngjyrimit janë simbole që vendosen poshtë pentagramit ose në muzikën korale apo
vokale lart pentagramit. Këto shenja na shërbejnë për të kuptuar se muzika
ekzekutohet me zë të lartë apo të ulët.
Enharmonik – Quhen notat që kanë emra të ndryshëm po
tingellim të
njëjtë, G# ose Ab, mi# ose fa natyral.
Frekuenca – Mat
vibrimet e tingullit në ajër. Kjo është shprehur në herc (Hz). Frekuencat e
larta janë dëgjuar si zera të lartë, dhe frekuencat e ulëta janë perceptuar si
zëra të trashë. Gama e dëgjimit të njeriut është nga 20 hz deri ne
20.000 Hz. Frekuenca e Mesme e cilësuar si do-ja qendrore është 261,6 Hz.
Gjysem toni (Half step)- Largësia më e
vogël midis dy notave fqinjë.
Homofonik - Kur të gjithë zerat
ekzekutojnë
një
pjesë
të
caktuar në
të
njëjtin
ritëm.
Përgjithësisht
himnet dhe muzika kishtare.
Progresion harmonik
- Një seri akordesh që ndjek parimet dhe udhëzimet e përcaktuara më parë në praktikën e përditshme,
zakonisht brenda një tonaliteti të caktuar. Në sistemin tonal, progresioni ndodh
kur lëvizjet janë intervale si në vijim:
o Lart nga sekonda
o Poshtë nga terca
o Lart nga e kuarta (ose poshtë nga e kuinta)
o përveç gradëve V dhe VII, të cilët nuk do të zgjidhen në
grad të III-të.
Regres harmonik - kur një rend i
funksioneve të
akordeve në kundërshtim me parimet që qeverisin progresionin harmonik.
Regresionet përdoren rrallë në muzikë.
Harmoni
- Një term i përgjithshëm që i referohet stimulimit kumbues të tingujve
nëpërmjet
akordeve. Pra e thënë ndryshe harmonia përdoret për të lidhur zërat e ndryshëm muzikore duke iu referuar një akordi
apo një
serie akordesh.
Intervali – Distanca apo largësia midis
dy notave.
Llojet e
intervaleve- Intervalet i kemi disa llojesh, mazhor, minore, të pastër,
të zmadhuar, të zvogëluar, të thjeshtë, të përbërë.
Lëvizje graduale ose e qetë e zërave është lëvizja në intervalet, primë,
sekondë, tercë.
Lëvizje me kapërcim është lëvizja e zërave në intervalet kuartë, kuintë, sekstë
etj.
Lëvizja e përbashkët e zërave mund të jetë e drejtë (lëvizja në një drejtim ose
paralel), e kundërt (në drejtime të kundërta), e tërthortë (kur njëri zë qëndron
në vend dhe tjetri lëviz).
Kuintakordi dhe përmbysjet,
dy përmbysje.
Dominante septakordi dhe përmbysjet,
3 përmbysje.
Ionian (shkalla maxhore) – Shkalla
me shtatë nota me pesë tone dhe dy gjysmatone në mazhorin e saj ka këtë
renditje të notave si me poshte.
Çelësat
muzikorë: Çelesi kryesor është cilësuar celësi i solit sepse fillon në
notën sol dhe ka një përdorim
të gjerë nga shumë instrumente.
Vijat
ndihmëse:
Përdoren për të shkruajtur notat lart dhe poshtë
pentagramit.
Masë - Ndarja e barabarteë e pjesës muzikore në njësi
të caktuara që rrihen në pjesë të barabarta. Masa ka lëvizje të barabarta apo dhe jo të barabarta brenda
saj.
Ritmi – Rrahja e barabartë e kohës në një pjesë
muzikore. Metronomi mat dhe tregon numrin e ndarjeve për cdo masë.
DO- ja qendrore- (Middle C) frekuenca = 261,6 hz është në mes të tastieres së pianos, ndërsa në pentagram
shënohet me një vijë lart pentagramit me celësin e solit dhe me një vijë poshtë
pentagramit me celësin e basit.
Modi – Shkalla me shtatë nota.
Spostimi i akordit ndodh atëherë kur akordi nuk ndryshon emërtimin
por vetëm gjendjen e tij.
Simbole muzikore –
Sistemi grafik i paracaktuar dhe i mirë organizuar që shërben për të ndihmuar
në
ekzekutimin muzikor. Praktikisht përdorim pentagramin apo pesëvijëshin, celësin
muzikor, sistemi ritmik përcaktohet me kohët. Simbole të tjera përdoren për të përcaktuar
dinamikën,
goditjet, forcën e goditjeve si dhe shprehje të tjera të
nevojshme për
kompozitorët
dhe instrumentistët.
Natyral - Një simbol që e kthen notën në gjendjen e mëparshme
Frekuenca C5 = C4 x 2
C4
= 261,6 HZ
C5 = 523,2 HZ
Polifonic –(polifonia)
Kur secili zë ekzekutohet në një pjesë muzikore në mënyrë të pavarur nga zërat e tjerë në të njëjtën kohë ose
njeri pas tjetrit.
Impuls (beat) – Goditja e një tingulli
të
caktuar në
një
interval të
caktuar kohor.
Ritëm - Një term i
përgjithshëm që përdoret për t'iu referuar pozitën e linjës muzikore në kohë.
Shkallë – Një grup
notash që mbulojnë në mënyrë të një pas njëshme, një oktave.
Dominante septakordi - Një seri të tercash,
konktetisht 3+ 3- 3- formojnë akordin me katër tinguj 7 septakordi.
Dieziz (Sharp) – E ngre
notën gjysëm toni.
Tempo- Shpejtësia e lëvizjes
së tingujve përcaktohet nëpërmjet ngadalesimit apo shpejtimit të ritmit. Tempo
mund të tregohet me terma të tilla si "Allegro" (I shpejtë) ose
"Adagio" (i ngadalshëm) ose më saktësisht në numrin e rrahjeve për
minutë.
Koha - Simboli që përbëhet zakonisht nga dy numra
njëri sipër tjetrit që ndahen nga një vijë në mes. Numri mbi vijë tregon numrin
e notave që kanë vlerën që i përket numrit poshtë.
Bazuar në parimet
akustike dhe traditën, harmonia tonale dhe teoria kanë evoluar në një gjuhë të
strukturuar muzikore e cila zakonisht përdoret në praktikën e zakonshme.
Comments
Post a Comment