Verizmi, karakteristikat e rrymës dhe përfaqësuesit e saj


u opera, ‘Verizmi’ (italisht për "realizëm", nga vero, do thotë "i vërtetë") ishte një traditë operistike post-romantike përmbledh krijimtarinë e kompozitorëve italianë si Pietro Mascagni, Ruggero Leoncavallo, Umberto Giordano, Francesco Cilea dhe Giacomo Puccini.
uVerismo si zhanër operistik e kishte zanafillën e tij lëvizjen letrare italiane me njëjtin emër. Ashtu si natyralizmi, lëvizja letrare verismo u përpoq ta portretizojë botën me realizëm madh. Duke vepruar kështu, autorët e verizmit italianë si Giovanni Verga pasqyruan veprat e tyre edhe për jetën e varfërve, përgjithësi nuk kishte qënë temë e përshtatshme parë.
uZhanri arriti kulmin fillim viteve 1900, dhe zgjati vitet 1920.
uOperat e ‘Verizmitnuk përqëndruan te perënditë, figurat mitologjike, ose mbretërit dhe mbretëreshat, por tek njerëzit e thjeshtë jeta e burrit dhe gruas bashkëkohore si dhe problemet e tyre.

uKompozitorët famshëm krijuan vepra stilin e verizmit ishin Giacomo Puccini, Pietro Mascagni, Ruggero Leoncavallo, Umberto Giordano dhe Francesco Cilea.
uMegjithatë, kishte shumë veristë tjerë: Franco Alfano, Alfredo Catalani, Gustave Charpentier (Louise), Eugen d'Albert (Tiefland), Ignatz Waghalter (Der Teufelsweg dhe Jugend), Alberto Franchetti, Franco Leoni, Jules Massenet (La Navarraise) , Licinio Refice, Ermanno Wolf-Ferrari (I gioielli della Madonna), dhe Riccardo Zandonai
uedhe për Madama Butterfly Puccini dhe La fanciulla del West. [9] Për shkak se vetëm katër vepra verismo jo nga Puccini vazhdojnë shfaqen rregullisht skenë (Cavalleria rusticana e lartpërmendur, Pagliacci, Andrea Chénier dhe Adriana Lecouvreur), kontributi i Puccini ka pasur domethënie përhershme për zhanrin.

Comments

Popular posts from this blog

12 notat muzikore

Vlerat e notave, tabela